Sjukhusvistelsen.

Som jag har lovat så ska jag förklara vad som händt med mitt lilla hjärta ♥
Torsdagen förra veckan så var vi till min syster så H fick leka med sina kussiner. Han blev lite trött och hängig så vi gick hem tog en liten promenad så han skulle få lite friskluft och se om han somna i vagnen. Men det gjorde han inte.
Vi kom hem och då tyckte jag att han kändes lite varm så vi tog tempem. 39.4 hade han då. Fick lite små panik och dåligt samvete. Gav han alvedon och knäppte på "blixten".
H blev bara rödare åh varmare hela tiden. Tog tempen igen tyckte att det var lite konstigt eftersom att det inte var länge sen han fick alvedon. 39.8 var den då och då hade han fått alvedon. Sen började han kräkas åh inte lite heller. Blev jätte rädd ringde till 1177 och dom sa bara ge han alvedon och glass så går det över till slut.
Mm visst tyckte ja. Iaf ringde till Johan och sa att han var tvungen att komma hem.
Fredag morgont temp 41 hade inte sovit mycket hade kollat tempen hela natten sjönk aldrig. Vi var ute i vardagsrumet så att det blev svallt för H. Jag var livrädd för han var HELT borta. Ringde till carro och tänkte fråga om jag kunde rng aen ambulans innan nånting hände. Men precis då så började han att krampa. Såg bara äggvitorna på han åh hela han skaka. Aldrig varit så rädd i hela mitt liv ! Ringde efterambulans och dom kom. Åkte in när vi kom fram så slutade H att andas så då blev det panik. Han fick massa slangar och massor med lite starkare mediciner så att febern kunde gå ner. Funka inte med alvedon.
Sen kom Johan och svärmor ! ♥
dom tog massor med prover på H. Och regelbundet med medicin så febern inte skulle stiga igen.
Sen blev det bara jag óch H kvar eftersom att det var bara en som fick vara kvar.
Han var så pigg i flera timmar. Sen kom krampen igen. 
Då fick H dropp eftersom att han inte ätit kissat lr bajsat på hela dagen.
sen på morgonen fick han dropp igen men inge kiss :/
Dom belv lite oroliga och sa att vi inte skulle ha förstora förhoppningar om att åka hem idag.
Men proverna har inte vissat nånting så dom vet inte vad var.
Till slut så fick jag i H en piggelin och en halv välling.
Sen kom Johan tbx åh då hade H blivit jätte pigg :) !
Sen på em så kom läkaren in och sa att " ni har en riktig liten kämpe ni som trostar febern sådär."
Inte många ungar som klarar av nästan 42 graders feber.
Jaha tänkte jag var det så illa.
Iaf så fick vi mediciner med oss hem för han tyckte H hade piggnat på så bra åh att han skulle må bättre av att vara hemma.
Sag och gjort åkte hem och då kissade H.
sjuktsköönt men man var ju sjukt orolig hela tiden.
Febern har inte velat ge sig men dom sa i gävle att om han inte blivit bättre efter helgen så lägger vi in honom på måndag igen (idag) men var ute med honom mkt.
Sagt och gjort var ute med honom nästa lite för mkt tyckte jag men inte Johan.
Iaf idag är det först dagen han är HELT feberfri.
íngen är gladare än mamma ♥






Kommentarer
Postat av: Ida

Usch va hemskt :/ Men va skönt att han blivit bättre iaf :) Får hoppas att ni slipper nå mer sånt där!

Svar: Jaa det var inte direkt roligt åh allt ska ju hända oss :/ Nu får det räcka ett tag tkr ja ): !
Jossan

2012-06-11 @ 22:37:54
URL: http://idalind3n.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu