Min förlossning.

Lite sent kanske , men bättre sent än aldrig :P

Som ni flesta vet så hade jag väldigt mycket sammandragningar i redan v35 , så dom trodde att Hugo skulle komma mycket tidigare än vad han gjorde. Men iaf.
Så på Måndagen den 18de så hade jag massor med saker som jag skulle fixa egentligen , men då var Johan jätte sjuk så vi var bara hemma och tog det lugnt ist. På kvällen började vi prata med magen och säg att vi ville att den skulle komma snart. För vi hade sån längtan. Och Johan har ju kallat han Hugo enda sen v18 så det var lite coolt at det blev en Hugo :) ! Men iaf senare den natten så vakna jag av att jag hade SJUKT ont i magen. Den var super hård. Och hade liksom ont under magen. Som när man inte skitit på länge. Så jag låg och funderade på hur länse sen det var jag sket xD !
Men jag gick iaf upp 100 gånger men det kom ingenting. Det gjorde bara ondare och ondare. Till slut så somnade jag om vakna och somna om. Höll på så till 07.00 på morgonen. Då gjorde det ont. Men då trodde jag att det var sammandargningar. Johan vakna och fråga vad jag höll på med och om det var dags för jag andades och höll på som att jag skulle födda.
" Nee , sa jag det är bara samandragningar somna om du "
Sen vakna han igen och då fråga han samma sak . Då gjorde det SKIT ont !
Så jag ringde till min syster carro och fråga hur en värk kändes .
Hon förklara och jag bara
" FAN jag har fått värkar ! "
kunde inte tro det först eftersom att det var 5 dagar kvar.
Och Johan bara " Nej inte nu , jag som är så sjuk "
Sen kom carro , då hade jag badat gått lite i lgh.
Vi pratade en stund sen fick jag nog hade skit ont.
Då sa carro " åk upp till familjecentrum och kolla hur mkt du e öppen då"
Då gjorde vi det och på vägen till bollnäs så började jag mumla om nån grön traktor.
Johan hade köpt en liten gammal blå nån dag tidigare och tydligen ville jag ha en grön.
Sen när vi kom upp fick vi typ skäll för att vi inte hade ring bb.
Amen om jag inte är öppen mer än 3 cm är det kanske lite onödigt att åka fram och tbx.
Och dom ska finnas där för oss iaf ! Sur blev jag men fick även reda på att jag var öppen 8 cm !
Dom fick panik och jag åh Joahn fatta ingenting.
Vad då 8 cm? hur har det gått till?
Ambulansen kom och hämta mig åh Johan åkte bakom.
Det tog 20 minuter att åka till Gävle ifrån bollnäs . Och det är 10 mil emellan.
På väg dit så började dom i ambulansen att ta fram grejor . Då frågade jag vad dom höll på med.
Och till svar fick jag " Det kan bli så att du födder här så vi är berädda. Sen fick jag masken. Jävligt bra sak!
Men vi hann fram. Men då började hissen att strula så att det tog en stund till och mina värkar vart bara värre och värre. 1 minut emallan var det då. Och då fick dom lite mera panik.
Men när vi till slut kom dit så hände allt så sanabbt. Kommer inte ihåg så mkt mer än att jag fråha 100 gånger var Johan var. Kändes som att det tog jätte lång tid inna han kom men till slut kom han !
ambulans tjejerna var med för dom ville tydligen det. Och en av dom kalla mig sofie hur många gånger som helst! Om jag ska vara ärlig så prata dom mer med mig och så än Johan för han satt mest bara där och titta. Tror han var väldigt chockad han med.
Min barnmorska hota med flera gånger att ta min mask som jag inte gjorde som hon sa. Och sen kom en till tjej som jag bara kommer ihåg hade et STORT födelsemärke MITT i pannan xD !
Och var var tydligen väldigt rädd att skita på mig men det gjorde jag inte. Men dom var tydligen van med det. Men som sagt gjorde jag inte det. !
När dom hade tagit hål på hinnorna så att vattnet gick , så gic allt i en rasnade fart !
Och då var jag tvungen att krysta ¨! Och då Tyckte Johan att jag såg rolig ut. ( sa han efter) -.- !
Och sen fick jag min prins på magen♥
Visst många hade sagt att det skulle vara magiskt , men inte så magiskt trodde jag inte (: ! åh nu e jag mamma :).
Och nu har jag haft min lille Hugo i en månad och 2 dagar :) ! Fan känns som att det var igår vi var på förlossoningen. Tiden går så sjukt fort :P

Nu vet ni lite hur min var. Finns såå mycket mera att berätta men orkade inte skriva allt . (:

PUSS ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det va roligt att läsa Jossan =) skulle hemskt gärna vilja komma och hälsa på och gosa lite men underverket =) Han är så fin så <3

2011-05-21 @ 08:26:27
Postat av: linnea

ååh va fint skrivet.. haha! fyy jag fick glädjetårar av att läsa ^^ <3

2011-06-20 @ 18:54:46
URL: http://linneahennig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu